*

Sammen er vi dynamitt

Et godt samarbeid med deg som kunde er nødvendig for å få et godt resultat. Vi skal finne ordene, tonen og bildene som passer deg og ditt konsept. Samtidig skal vi passe på at det vi lager kommunisere godt med kunden din slik at du får solgt ditt produkt. Det gjør at noen ganger må vi bruke god tid for å finne veien, andre ganger treffer vi blink med en gang.

I en slik setting er det viktig at kommunikasjonen mellom oss er tydelig, ærlig og godt.

Min målsetning er at vi skal få det til på en best mulig måte, så rimelig som mulig.

Garanti: Blir du ikke fornøyd, betaler du ingen ting.

*

Språk som kunden forstår

Tekst kan mange ganger avgjøre et salg. Derfor bør den være tilpasset de du skal selge produktet til. Noe av det viktigste er at teksten skaper tillit til deg og ditt produkt.

Noen ganger passer det best med korte tekster, andre ganger bør du ha lengre tekster for å overbevise kunden. Ved lange tekster deler vi gjerne informasjonen opp ved bruk av punkter eller flere faner.

Jeg som tekstforfatter sitter ikke med fasiten på hvordan en tekst skal være. Men sammen kan vi lage en tekst som passer deg, og som kommuniserer godt med din kunde. For meg er viktig at vi har et godt samarbeid. Det gir som regel et godt resultat.

Websider

Når jeg lager websider er en viktig del av jobben å lage en tekst som fungerer godt sammen med bilder og design. Sammen med deg som kunde finner jeg de rette ordene som passer deg og som treffer din målgruppe.

Magasin

Jeg har tidligere jobbet som avisjournalist og fotograf. Derfor er jeg vant med å lage artikler til aviser, magasiner, internaviser og intranett. Jeg skriver også artikler som brukes til «content marketing», altså for å selge et produkt eller tjeneste.

*

Brosjyrer

Jeg bidrar også til utforming og tekst til brosjyrer. Valg av ord i samspillet med bildene er viktig for å lage en god brosjyre.

*

Produktbeskrivelser

Jeg har jobbet mye med tjeneste- og produktbeskrivelser. Disse tekstene må være lette å forstå uansett om tjenesten eller produktet er komplisert. Her er det også viktig å forstå kunden og sette seg i deres stol. Forstår de det de leser? Skaper teksten tillit? Gir teksten salg?

Noen produktbeskrivelser bør være korte, andre lange. Vi mennesker er forskjellige. Noen ser bare på et bilde og om det er rett størrelse før de gjør et kjøp. Andre ønsker å vite alt om produktet og veie det opp mot andre produkter før de tar et valg. Det finnes måter å tilfredsstille alle på.

*

Et bilde sier mer enn tusen ord

Overskriften er en kjent frase. Men den er sann. Derfor legger jeg mye vekt på å finne gode illustrasjonsbilder til et prosjekt. Trenger jeg egne bilder tar jeg de oftest selv, eller så leier jeg inn en ekstern fotograf.

Jeg liker å ta bilder av personer som smiler. Det gjør meg glad og det gir en god følelse hos den som ser bildet. Ser du en som smiler, så smiler du gjerne selv – det gjør i all fall babyen. Bilder som beskriver arbeidssituasjoner bruker jeg også mye. I tillegg tar jeg rene produktbilder.

*

Enkle websider der du får god kontroll over kostnadene

Jeg setter opp websider for kunder som ønsker å spare kostnader. Skal du engasjere et reklamebyrå der gjerne flere personer må innvolveres for å lage en nettside kan det fort blir dyrt. Kanskje kan du kan få en rimelig side, men så ruller det fort på seg med vedlikeholdskostnader.

Med min løsning får du som kunde full kontroll. Du eier webhotellet selv og kan når som helst bytte leverandør av designtjeneste.

Eksempler på noen nettsider jeg har laget:

*

Med fokus på verdiskaping

Jeg legger vekt å at når du driver med kommunikasjon og markdesføring som bedrift – så skal det gi verdi tilbake. Skrell vekk det du bruker av penger på som bare er kjekt og kult. Vær fokusert på hva du ønsker å oppnå. Finn de rette kanalene. Bygg på kvalitet.

Ønsker du å ha en medspiller som har jobbet med kommunikasjon og markedsføring i mange år, da er du velkommen til å ta kontakt. Vi kan ha ett møte, eller møtes jevnlig for å diskutere hva som kan være smart å gjøre. Noen velger også å abonnere på en slik tjeneste.

Ta kontakt, så finner vi ut hva som passer for deg.